Sporten naast je werk (de voordelen!)

Dat sporten goed voor je is, hoeven we je niet te vertellen. Wat je daarentegen waarschijnlijk wel nodig hebt om te horen is dat je hier ook daadwerkelijk tijd voor vrij moet maken. Het is belangrijk dat je naast je werk tijd overhoudt om te sporten. We begrijpen dat het moeilijk is om dit in je ritme te krijgen, maar een vast werkschema kan juist hulp bieden bij het creëren van een sportritme. Gezond eten en dingen als creatine helpen daar ook bij (lees hier wat dat is). Door regelmatig te sporten verminder je stress en word je productiever op het werk. In dit artikel zullen we je een helpende hand bieden bij het ontwikkelen van een sportritme.
 

Sporten na werk

Voor de meesten van ons is een werkdag afgelopen rond een uur of zes. Dit betekent dat, tegen de tijd dat we thuis zijn, het tijd is voor het avondeten. En dat is waar we in de knoop komen en waar de smoesjes vandaan komen. Want hoe moet je deze tijd van de dag, qua eten, combineren met sporten? Voor het sporten eten zorgt voor een zware maag en uiteindelijk voor steek – geen fijn sporten dus. Maar na het eten sporten is dan weer heel laat… Tips:

  • Als je na het eten gaat sporten: eet iets lichts
  • Als je voor het eten gaat sporten: zorg dat je zwaar luncht

 

Sporten voor werk

Eigenlijk is het het beste om ’s ochtends te gaan sporten. Je sportprestaties zijn ’s ochtends hoger omdat je met een frisse geest gaat sporten. Daarnaast heb je er de rest van de dag profijt van. Een sportsessie in de vroege uurtjes zorgt namelijk voor een verhoogde afgifte van neurotransmitters in je zenuwcellen. Dit maakt je de rest van de dag fitter en scherper. Toch is het vaak moeilijk ’s ochtends je bed uit te komen… Tips:

  • Ga niet al te laat slapen
  • Zorg dat alles al klaar ligt
  • Eet iets lichts van tevoren